Dobrý zamestnanec je pre firmu skutočne dôležitým. Kde ale hľadať kvalitných a výkonných zamestnancov do firiem? Možností ako ich nájsť je viacero. Ak firmy chápu hlbšiu problematiku personalistiky vedia, kto je pre nich naozaj dôležitým. V prvom rade sú zamestnanci, ktorý poskytujú výkon, na základe ktorého môžu firmy predávať svoje služby a produkty. Práve oni generujú väčšiu časť zisku, ktorú firma má. Na personálnych manažéroch a náborároch je zodpovednosť za obsadzovanie pracovných pozícií, ktoré firma potrebuje. Táto úloha sa na prvý pohľad zdá veľmi jednoduchá. Opak je ale pravdou. Zamestnancov musia často doslova dolovať spod zeme. Kde začať pri hľadaní výkonných a motivovaných pracovníkov?
Prvé kroky personalistov môžu smerovať na portály Úradu práce, kde sú zaevidovaný uchádzači o prácu z celého Slovenska. Nie je to ale istota, niekedy sa ani medzi toľkými uchádzačmi o prácu nenájdu tí pravý. Inou cestou sa môžu vydať vtedy, ak navštívia rôzne internetové portály združujúce prácechtivých Slovákov a firmy, ktoré prácu ponúkajú. Inzerovanie pracovných ponúk ale tiež nemusí priniesť vhodného kandidáta na danú pozíciu. Nakoľko pri niektorých povolaniach sa vyžadujú špeciálne predpoklady alebo vzdelanie, aj keď sa zdá, že nájsť jedného kvalitného zamestnanca bude hračka – je to skôr ako hľadanie ihly v kope sena.
Netreba však strácať nádej. Personalisti sa opäť vynašli a ak inzerovanie neprináša úžitok, siahajú po inovatívnejších riešeniach. Tie predstavujú napríklad reklamu v rozhlase, rádiu či televízii, inzerovanie v dennej tlači. Novinkou, ktorá sa dnes už úspešne zaužívala sú sponzorované odkazy na sociálnych sieťach. Ich dosah je oveľa ďalekosiahlejší ako klasická inzercia. Ďalším krokom je potom osobný alebo web pohovor. Pri množstve kandidátov to niekedy vyzerá na tvrdý oriešok. Skúsený personalista ale dokáže prekonať všetky výzvy. Nebojte sa preto pri hľadaní zamestnancov spoľahnúť nielen na klasické spôsoby komunikácie. Využite aj silu internetu a výsledkom budete milo prekvapený.